Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Byske Havsbad +46(0)91261290
Skellefteå Camping +46(0)910735500
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Johannesvik +46(0)52332387
Evedal +46(0)47063034
Jägersbo +46(0)413554490

Önskar du tips på vart semestern eller konferensen skall spenderas eller söker du ett veckoboende för dig eller dina kollegor?
Ring oss på +46 (0)771-84 04 04 under helgfria vardagar mellan 8:00-17:00 och välj knappval 2, eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se så hjälper vi dig.

Har du en förfrågan till en specifik anläggning ber vi dig att skriva i mailet vilken anläggning samt vilka datum du är intresserad av.

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
Tel: +46 (0)771-84 04 04
E-post: kontakt@swecamp.se
Box 113 96, 404 28 Göteborg

Sök Sök

Yoga dig stark!

apr 07
Skrivet av Camilla Johansson den 07 apr 2015 kl 12:00

Yoga är vad jag skulle säga ett av världens underverk. Jag är helt såld på Yoga som träningsform, det är en av de bästa träningsformerna i mitt liv. Man kan använda Yoga på många sätt och det är varför jag älskar det. Jag har använt det för att bli riktigt stark, därav rubriken.

Två av de 8 träningspassen under Health & Training Camp är just Yoga. Där kommer jag visa er många effektiva övningar. Fram tills dess visar jag er övningar ni kan göra hemma, där det enda ni behöver är en matta.

Att stå i planka och gå ner i en pose som enkelt kallas ”kobran” är en uthållighetsövning som kan göras på lite olika nivåer.

 IMG_8812.JPG

IMG_8813.JPG 

IMG_8814.JPG

 Och för dig som vill utmanas lite extra..

IMG_8816.JPG

IMG_8819.JPG

IMG_8818.JPG

Nästa övning är en sidoplanka som man kan skoja lite hur som helst med. Det är det som är så roligt när vi leker med vår kropp. Att blanda in balans, utmana och faktiskt våga stanna lite i känslan där vi leker fram ett samarbete mellan uthållighet och styrka. Ta två tre djupa andetag i ställningen och gå så långt du känner att du vågar.

IMG_8820.JPG 

IMG_8822.JPG

 IMG_8821.JPG

Fördelarna med just dessa två är att du är nära mattan. Du står inte utan går in i övningen horisontellt, med andra ord är du nära marken om du skulle tappa balansen. 

Var nyfiken och ha kul! Vad kan du och din kropp leka fram för nya kunskaper?

Läs mer och anmäl dig till Health & Training Camp här!

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg