Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Byske Havsbad +46(0)91261290
Skellefteå Camping +46(0)910735500
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Johannesvik +46(0)52332387
Evedal +46(0)47063034
Jägersbo +46(0)413554490

Önskar du tips på vart semestern eller konferensen skall spenderas eller söker du ett veckoboende för dig eller dina kollegor?
Ring oss på +46 (0)771-84 04 04 under helgfria vardagar mellan 8:00-17:00 och välj knappval 2, eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se så hjälper vi dig.

Har du en förfrågan till en specifik anläggning ber vi dig att skriva i mailet vilken anläggning samt vilka datum du är intresserad av.

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
Tel: +46 (0)771-84 04 04
E-post: kontakt@swecamp.se
Box 113 96, 404 28 Göteborg

Sök Sök

Testa nya aktiviteter och väck ”nya” muskler

Två tjejer tränar utomhus
mar 24
Skrivet av Camilla Johansson den 24 mar 2015 kl 12:00

En sak jag verkligen älskar med de kommande årstiderna är att vi är ute mer. Inte bara för att frisk luft skapar lyckligare människor eller hur mycket roligare allt blir – nej, jag tänker på hur vi använder vår kropp också! På Swecamps träningshelger kommer vi testa olika sorters träningspass! För att bryta vanor för spänningens skull och se sig om lite i träningsvärlden.

Let´s face it. Vinterhalvåret bjuder inte på lika mycket utevistelse i mellersta och nedersta Sverige. Vi drar oss gärna inåt, om vi håller igång träningen brukar denna ske på gym. Kanske struntar vi till och med att vara igång.

Har du någonsin undrat över vad vi menar när vi pratar träningsvariation och varför det är så viktigt? Här kommer en superbra förklaring.

Våra kroppar gillar rutiner och de blir efter ett tag väldigt bra på det vi kräver av den. För att göra uppgiften så enkel som möjligt så får vi in en vana, även på insidan. Kanske har du märkt att du slutat få träningsvärk efter träningspasset som är favoriten eller att benböjen går som på räls? Detta är ju så klart ett bra tecken men har du någonsin känt den där känslan att den vanliga träningen går toppen och så testar du en ny variation som till exempel cykling och kan knappt gå i trapporna dagen efter? Eller grillkvällen en sensommardag som slutade med att alla på partyt spelade brännboll, och dagen efter undrar man varför det känns så ovanligt i vaderna?

Den träning som blir av är den som räknas. Min favoritvariation i träning är just vårens och sommarens lekar! Detta är som lördagsgodis i träningsrutinerna.

Kronocampingpresentation3.jpg  UIMG_5196.jpg

Nu är vi ju inte ute efter träningsvärk varje gång MEN det är en bra jämförelse så jag tänkte använda just den där upplevelsen som hänvisning. Vad tror du händer i kroppen när vi varierar träningen så här?

Vi ger den lite extra utveckling helt enkelt. Enkelhet ger hållbarhet så vi håller oss till sköna förklaringar som låter förnuftiga. Den bästa förklaringen är den du får när du upplever den själv.

På sommaren och våren är det ju så himla mycket roliga saker som kan ge denna effekt så go bananas på brännboll, volley boll, vandringar, cykelsemester, utflykter eller simning. Det är nämligen så att detta även är ett riktigt energipiller för motivationen. Samtidigt får insidan en liten extra kick genom att användas på ett annorlunda sätt än vad den är van vid.

På Swecamps träningshelger kommer vi testa olika sorters roliga träningar! Det är ju lite som att bryta vanor för spänningens skull och för att se sig om i träningsvärlden.

Utomhus är en lekplats, på riktigt.

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg