Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Byske Havsbad +46(0)91261290
Skellefteå Camping +46(0)910735500
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Johannesvik +46(0)52332387
Evedal +46(0)47063034
Jägersbo +46(0)413554490

Önskar du tips på vart semestern eller konferensen skall spenderas eller söker du ett veckoboende för dig eller dina kollegor?
Ring oss på +46 (0)771-84 04 04 under helgfria vardagar mellan 8:00-17:00 och välj knappval 2, eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se så hjälper vi dig.

Har du en förfrågan till en specifik anläggning ber vi dig att skriva i mailet vilken anläggning samt vilka datum du är intresserad av.

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
Tel: +46 (0)771-84 04 04
E-post: kontakt@swecamp.se
Box 113 96, 404 28 Göteborg

Sök Sök

Träningsövningar längs promenaden

apr 26
Skrivet av Camilla Johansson den 26 apr 2017 kl 12:00

Med några enkla övningar längs vägen blir din promenad dagens styrkepass. Jag vill ge dig tips på effektiva övningar som du kan utöva längs vägen och som gör att både konditionen och musklerna fått betjäna färg innan du är hemma igen.

Armhävning mot parkbänk: 
Sätt dina händer mot bänken, ta ett stort kliv bakåt och inta en plankposition. Sänk dig med bröstkorgen mot bänken och skjut ifrån upp igen.

Benböj: 
Stanna upp längs vägen och gör 20 benböj, supereffektiv benträning! Gör detta vid 3 tillfällen under promenaden. 

Utfallsgång: 
Ta lugna, stora kliv och sänk ner bakre knät mot marken innan du fortsätter nästa steg. En otroligt effektiv övning som skapar styrka i underkroppen och utmanar balanssinnet. Göra detta 10 meter, 3 gånger under promenaden. 

Tricepsdips mot parkbänk: 
Sätt sig på en parkbänk. Ta tag med händerna på var sin sida av din rumpa. Lyft dig framåt så att det bara är händerna kvar på bänken. Sänk ner rumpan mot marken och lyft sedan upp dig igen. Försök vara rak i överkroppen och håll ryggen så nära bänken som möjligt på väg ner och upp. Repetera. 

I en tid där vi ofta behöver effektivisera träningstiden kan detta upplägg rädda din träning. Mitt favorittips är att springa några ruscher i en tappa när du hittar den. Spring upp och gå ner några gånger så pulsen stiger ordentligt. 

Under Swecamps Health & Training Camp är jag med som personlig tränare. Jag hoppas verkligen få se dig där. I en kombination med matlagning, föreläsningar och workshops kommer vi träna tillsammans i grupp och det finns även möjlighet att boka in en tid med mig som personlig tränare. Läs mer om Health & Training Camp här. 

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg