Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Byske Havsbad +46(0)91261290
Skellefteå Camping +46(0)910735500
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Johannesvik +46(0)52332387
Evedal +46(0)47063034
Jägersbo +46(0)413554490

Önskar du tips på vart semestern eller konferensen skall spenderas eller söker du ett veckoboende för dig eller dina kollegor?
Ring oss på +46 (0)771-84 04 04 under helgfria vardagar mellan 8:00-17:00 och välj knappval 2, eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se så hjälper vi dig.

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
Tel: +46 (0)771-84 04 04
E-post: kontakt@swecamp.se
Box 113 96, 404 28 Göteborg

Sök Sök

Boosta viljan och nå målen

feb 27
Skrivet av Camilla Rova den 27 feb 2015 kl 12:00

Vad är det som gör att det är så svårt att göra det jag vet att jag borde göra? Hur kan det vara så svårt att göra det jag faktiskt egentligen VILL göra?

Häng med på vårens och höstens Health & Training Camp, där kommer vi att både skapa och prata om motivation, målfokus och hur vi kan sätta kraftfulla mål. Vi kommer att jobba med att öka viljestyrkan till att verkligen göra det jag vet att jag VILL göra för att nå mina mål och den livsstil jag vill ha.

Vi vill så mycket och många gånger handlar det om att skapa ork och energi för att ta de steg som tar oss framåt. Att göra en beteende förändring är det mest energikrävande som finns, vi ska inte bara komma på vad vi behöver göra annorlunda, vi behöver dessutom konstant påminna oss själva om att göra det som är nytt.

 

Att ha ett tydligt mål gör det lättare att behålla motivationen och nå hela vägen fram.

Vi kan jämföra det med att spara pengar på banken. Du vill spara pengar och vet att du faktisk skulle ha möjligheten att spara. Du vet inte hur mycket du vill spara eller vad du egentligen sparar till. Ofta dyker det dessutom upp roliga saker du vill vara med på vilket gör det lätt att hoppa över sparandet en månad till.

Har du däremot ett specifikt mål, t. ex. att du vet att du ska resa på din drömresa till Thailand om sex månader och behöver spara ihop 30 000 kronor till dess,  då är det mer troligt att du väljer att sätta in pengarna på banken även om det dyker upp frestelser under tiden.

Skillnaden är en tydlig målbild och framförallt resultatet av att du når ditt mål.

Målet är att åka till Thailand och resultatet blir att du ser dig själv sitta under palmerna, känna värmen och sanden mellan tårna, höra havet rulla in mot stranden, doften av sololja och smaken av kokos och annans.

 

En glödande målbild skapar drivkraft att lägga fokus på målet.

Har du någon gång varit förälskad? Varenda cell i kroppen längtar efter personen i fråga, du kan blunda och uppleva känslan, lukter, smaker och dofter. Förälskelsen ligger konstant med i bakhuvudet och många gånger under dagen förflyttas fokus och du ger din kärlek energi och uppmärksamhet. Tänk så lätt det skulle vara att nå sina mål om alla mål hade den passionen och energin. Och vet du, det går att skapa den magnetiska dragningskraften. 

  1. Första steget är att du har en VILJA att nå målet, finns bara viljan finns alltid hoppet kvar även om orken för tillfället tryter eller att livssituationen inte gör det möjligt just nu.

  2. Andra steget är att visualisera, hjärnans språk är i bilder och du kan medvetet skapa de bilderna. Åk tidsmaskin in i ditt resultat och skriv ner eller berätta för en vän hur det känns att ha nått ditt mål. Vad är det du ser, hör och känner? Finns det några lukter eller smaker? Gör du någonting? Händer det något? Finns det fler människor med dig? Genom att ha förankrat en stark visuell målbild är det lättare för dig att dagligen återkomma till bilden och den positiva känsla den ger dig. Som en dagdröm.

  3. Tredje steget är att ta reda på vart du står idag i förhållande till ditt mål, genom att konstatera och acceptera utan att värdera om något är bra eller dåligt, rätt eller fel.

  4. Fjärde steget är att göra en detaljerad handlingsplan som innefattar alla dina inre och yttre resurser du har med dig som stärker dig. Du behöver även kunna förutse om det finns några hinder som kan dyka upp på vägen. Genom att vara förberedd är det lättare att manövrera förbi dem. I handlingsplanen ingår även tydliga delmål och belöningar på vägen.

  5. Femte steget är att dagligen påminna dig själv om att dagdrömma, att dagligen visualisera och ge ditt mål energi och fokus, att dagligen utvärdera och ta feedback på att du rör dig i rätt riktning.

Häng med på vårens och höstens Health & Training Camp, där kommer vi att både skapa och prata om motivation, målfokus och hur vi kan sätta kraftfulla mål. Vi kommer att jobba med att öka viljestyrkan till att verkligen göra det jag vet att jag VILL göra för att nå mina mål och den livsstil jag vill ha.

Camilla Rova 

Läs mer om Health & Training Camp och anmäl dig här!

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg