Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Byske Havsbad +46(0)91261290
Skellefteå Camping +46(0)910735500
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Johannesvik +46(0)52332387
Evedal +46(0)47063034
Jägersbo +46(0)413554490

Önskar du tips på vart semestern eller konferensen skall spenderas eller söker du ett veckoboende för dig eller dina kollegor?
Ring oss på +46 (0)771-84 04 04 under helgfria vardagar mellan 8:00-17:00 och välj knappval 2, eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se så hjälper vi dig.

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
Tel: +46 (0)771-84 04 04
E-post: kontakt@swecamp.se
Box 113 96, 404 28 Göteborg

Sök Sök

Army Fitness - Svensk Bootcamps urmoder

mar 19
Skrivet av Charlotte Granström den 19 mar 2015 kl 12:00

Vad står Army Fitness för och vad som kännetecknar träningsformen? Vi frågade Charlotte Granström, VD och grundare av Army Fitness. Samt Michael Yngvesson, träningsinstruktör och före detta officer.
Charlotte och Michael kommer finnas på plats under träningshelgerna "Health & Training Camp 2015"

Army Fitness är något så unikt som: ett koncept, företag och Svensk Bootcamps urmoder. Namnet Army Fitness är taget för att reflektera vart man hämtar sin struktur och genomförande under träningspassen men det innebär INTE penalism eller bestraffningar under passen.

Grunden i upplägget är funktionella övningar med kroppen eller kamraten som belastning som utförs under korta intensiva moment (likt intervaller). Mellan varje övning joggar man för att få igång cirkulation i kroppen och hämta kraft till nästa moment.

Genom att jobba i grupp under tre fasta 75min pass per vecka, med välutbildade instruktörer som inte bara kan träningslära utan också ledarskap och pedagogik så utvecklas träningsgrupperna hos Army Fitness mer än hos liknande grupper på andra ställen.

201206211340311640IR46XdVH.jpg
Bite-worse-than-bark.jpg
GIH campen.jpg

 

Enkla övningar som sätts samman i serier blir otroligt effektiva och involverar både hjärta och muskler exempel: prova att åla likt en soldat på marken ca 10m och gör därefter 10 armhävningar, 10 sit-ups och 10 knäböj. Åla sedan tillbaka samma väg och repetera övningarna under ett antal minuter. Detta är ett enkelt exempel på hur träningen fungerar, i ett moment har man vävt in kondition, alla stora muskelgrupper samt fått en rejäl genomkörare av de djupa core-musklerna.

Testa, vi har hittills inte träffat någon som inte gillar träningsformen eller fått otroligt bra resultat.

Läs mer och anmäl dig till Health & Training Camp för att prova på träningsformen med oss som instruktörer och ledare. 

KU kväll juni 2014.jpg
AF Karlshamn.jpg

1 kommentarer:

Therese den 26 mars 2015

finns ni i Södertälje ? Mvh Therese

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg