Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Jägersbo +46(0)413554490

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
E-post: kontakt@swecamp.se
Ejdergatan 3B, 416 68 Göteborg

Sök Sök

5 tips till löpträningen

apr 01
Skrivet av Camilla Johansson den 01 apr 2016 kl 12:00

Under Health & Training Camp var löpträningen en uppskattad programpunkt som gav många "aha-upplevelser". Inför träningshelgerna detta året vill jag ge en försmak som förhoppningsvis får din motivation till löpningen att höjas. 

  1. Löpning är naturligt inprogrammerat i oss. Vi är alltså skapta att springa (bland annat). Bara vetskapen om det kan ibland göra susen för motivationen.

  2. Att ha mål med sin träning är som en magisk formel för resultat. Vet kroppen vilken beställning du gjort så kommer den ha mycket lättare att leverera.

  3. Sätter du ner hälen eller framfoten först i ditt löpsteg? Precis som i golf, boxning, yoga, dans så är utförandet viktigast. Rätt teknik gör löpningen till en skönare och mer skadefri upplevelse.

  4. Ha kul! Springer du alltid den gamla vanliga rundan? Oftast ett elljusspår eller en gångbana med asfalt som underlag. Det är klart att det kan bli lite långtråkigt då. Varför inte krydda löprundan med en spontantur i skogen!

  5. Glöm inte din styrketräning. Detta gäller såklart varje sportaktivitet och inte minst löpning. En stark grund gör löpningen rolig. Läs mitt tidigare blogginlägg om styrkeövningar att göra hemma. 

Camilla Johansson – Hälsoinspiratör och personlig tränare

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg