Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Byske Havsbad +46(0)91261290
Skellefteå Camping +46(0)910735500
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Johannesvik +46(0)52332387
Evedal +46(0)47063034
Jägersbo +46(0)413554490

Önskar du tips på vart semestern eller konferensen skall spenderas eller söker du ett veckoboende för dig eller dina kollegor?
Ring oss på +46 (0)771-84 04 04 under helgfria vardagar mellan 8:00-17:00 och välj knappval 2, eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se så hjälper vi dig.

Har du en förfrågan till en specifik anläggning ber vi dig att skriva i mailet vilken anläggning samt vilka datum du är intresserad av.

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
Tel: +46 (0)771-84 04 04
E-post: kontakt@swecamp.se
Box 113 96, 404 28 Göteborg

Sök Sök

5 tips på hur du applicerar träningen i din vardag

feb 21
Skrivet av Camilla Johansson den 21 feb 2016 kl 12:00

Det är de små sakerna som gör stora förändringar i din vardag. Visste du om att det finns massvis med småändringar som höjer din vardagsmotion till skyarna?!

Bortsätt från de där klassiska tipsen som att ta trapporna i stället för hissen, cykla till jobbet i stället för att köra bil eller hoppa av en hållplats tidigare vill jag dela med mig av två till tips som kan göra stor skillnad. 

Stå upp för din hälsa!
Visste du att effekten av att stå och jobba några timmar om dagen, i stället för att sitta, blir som att genomföra 10 maratonlopp på ett år. Nåja, jag läste det i en artikel någon gång så exakt hur korrekt just den siffran är låter jag vara osagt. Dock kan vi konstatera att det händer ganska mycket fördelar i att vara stående på en dag. Bland annat att kaloriförbränningen ökar, du minskar risken att drabbas av diabetes och du får friskare kärl och hjärta.

Gör en sak i taget. 
Tillför du den där skaran som skapade uttrycket "Den late går inte två gånger?" Det betyder att man kånkar på alldeles för mycket vikt i stället för att kanske gå från bilen och ytterdörren två, tre gånger. Tänk vad mycket extrasteg det blir plus att du minskar skaderisken drastiskt genom att inte leka packåsna. Fundera kring vilka små förändringar som kan göra stor skillnad i din vardag. Har du tips på förändringar får du gärna dela med dig av dem i kommentarsfältet, vad har eller har inte fungerat för dig?

Under Health & Training Camp kommer jag leda dig genom träningspass och träningsworkshops. Där kommer du även kunna boka in personlig träning med mig. Kanske kan vi tillsammans hitta verktygen till hur du kan ta de små kliven mot en hälsosammare livsstil? Anmäl dig till Health & Training Camp här.

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg