Om Swecamp
Min bokning
Kontakta oss

Kontakt

Vill du komma i kontakt med någon av anläggningarna?
Byske Havsbad +46(0)91261290
Skellefteå Camping +46(0)910735500
Flottsbro +46(0)853532700
Ingestrand +46(0)57014840
Bomstadbaden +46(0)54535068
Vita sandar +46(0)53012260
Kronocamping Lidköping +46(0)51026804
Daftö Resort +46(0)52626040
Johannesvik +46(0)52332387
Evedal +46(0)47063034
Jägersbo +46(0)413554490

Önskar du tips på vart semestern eller konferensen skall spenderas eller söker du ett veckoboende för dig eller dina kollegor?
Ring oss på +46 (0)771-84 04 04 under helgfria vardagar mellan 8:00-17:00 och välj knappval 2, eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se så hjälper vi dig.

Har du en förfrågan till en specifik anläggning ber vi dig att skriva i mailet vilken anläggning samt vilka datum du är intresserad av.

Vill du göra eller ändra en bokning?
Kontakta anläggningen du bokat boende på eller skicka ett mail till kontakt@swecamp.se.

Swecamp
Tel: +46 (0)771-84 04 04
E-post: kontakt@swecamp.se
Box 113 96, 404 28 Göteborg

Sök Sök

5 tips för att nå dina mål

dec 14
Skrivet av Camilla Rova den 14 dec 2016 kl 12:00

Är du också trött på att falla tillbaka i gamla vanor trots att du bestämt dig för en förändring? Kanske börjar du det nya året med att stapla ut en väg mot ett nytt mål? Camilla Rova, som är hälsocoach under Health & Training Camp, ger dig 5 tips som gör vägen till ditt mål lite enklare.

  • Målbildsträna - Hjärnans språk är i bilder, genom att kontinuerligt visualisera en bild över målet, och använda alla dina sinnen, får målet en närmast magnetisk dragningskraft. Fundera på: vad är det du ser, hör och känner när du är i ditt mål? Finns det några lukter eller smaker? Det här hjälper dig att hålla fokus och motivation på det vill uppnå.

  • Planera – med en bra och genomtänk plan är förutsättningarna för att du ska nå dina mål mycket bättre. Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig, har du då en stark grundplanering kommer du snabbare upp på banan igen.

  • Ta feedback – en plan får effekt först när du följer upp den. En sak är såklart att ta feedback på det som inte fungerade för att istället kunna göra något annat. Ännu viktigare är det att ta feedback på det som faktiskt fungerar så att du kan göra ännu mer av det och samtidigt fira framgångarna.

  • Andas – Djupandning ger dig ny energi och sänker stresspåslag. I situationer där du lätt bli kidnappad i både tanke, känsla och handling ger djupandning dig utrymme att göra medvetna val som supportar dina mål.

  • Var din bästa vän – var snäll mot dig själv och vårda dig själv precis som du skulle gjort med din bästa vän. Det är ingen idé att slå på sig själv för att det inte alltid blir som man tänkt sig. Ta hand om dig genom en bra balans mellan bra mat, rörelse, sömn, återhämtning och glädje, det skapar bättre förutsättningar för att du ska orka hålla fokus hela vägen fram.

Camilla Rova  - Hälsoinspiratör och hälsocoach

Skriv en kommentar

Outdoor Blogg